istologio4

Πρόγραμμα Erasmus+ Συνάντηση 5 σχολείων της Ευρώπης, 16-22 Οκτωβρίου 2022, δράσεις εβδομάδας

Από τις 16 έως τις 22 Οκτωβρίου 2022 στην Άρτα και στο Μουσικό Σχολείο πραγματοποιήθηκε η τρίτη συνάντηση μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών πέντε σχολείων της Ευρώπης, που συνεργαζόμαστε τα σχολικά έτη 2020-23 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Découvrir et partager nos patrimoines culturels» / «Ανακαλύπτουμε και μοιραζόμαστε την πολιτιστική μας κληρονομιά». Τα συνεργαζόμενα σχολεία είναι:

- Μουσικό Σχολείο Άρτας / Ελλάδα
- Lycée Polyvalent "Remi Belleau" Nogent le Rotrou, Γαλλία
- Istituto di Istruzione Superiore «Enrico Fermi», Montesarchio, Ιταλία
- Liceul Teoretic "IonitaAsan", Caracal, Ρουμανία
- Berufsbildende Schulen Oschersleben des Landkreises Börde – Europaschule, Oschersleben, Γερμανία.

Oι συνεργάτες μας έφτασαν στην πόλη μας την Κυριακή το βράδυ, μετά από στάση μίας ημέρας στην Αθήνα και οι μαθητές και οι μαθήτριες φιλοξενήθηκαν σε σπίτια οικογενειών του σχολείου μας ενώ οι εκπαιδευτικοί σε ξενοδοχείο της πόλης.

IMG 0693

Τη Δευτέρα 17-10-2022, το πρωί όλες οι ομάδες συναντήθηκαν στο σχολείο με χαρούμενη διάθεση για μια δημιουργική εβδομάδα με εργαστήρια μουσικά και εικαστικά, εκδρομές, περιήγηση στα μνημεία και τα αξιοθέατα της περιοχής μας. Μετά τα πρώτα παιχνίδια γνωριμίας, και αφού οι επισκέπτες μας «πέτυχαν» στις εξετάσεις εισαγωγής στο Μουσικό Σχολείο, εφόσον η υπεύθυνη του προγράμματος κα Nathalie Poupard, επέλεξε ως πρώτη δραστηριότητα του προγράμματος, τη διαδραστική παρουσίαση του τρόπου εισαγωγής των μαθητών και των μαθητριών στο Μουσικό Σχολείο, όλη η εκπαιδευτική κοινότητα υποδέχτηκε τους επισκέπτες μας στην αυλή του σχολείου. Η χορωδία της Α΄ Γυμνασίου με την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών κας Άννας Χλωρού και του κου Ανδρέα Σκιαδά παρουσίασε μια σειρά παραδοσιακών τραγουδιών από όλο τον κόσμο, ενώ το σύνολο "The Non Group" με παραδοσιακά τραγούδια της περιοχής της Ηπείρου παρέσυρε όλους να πιαστούν στο χορό. 

Ακολούθησε εικαστικό εργαστήριο, όπου όλες οι ομάδες καλλιτέχνησαν τη λέξη "Erasmus", χρησιμοποιώντας η καθεμιά χρώματα και σύμβολα που αποδίδουν την ταυτότητα της χώρας της. Η ημέρα στο σχολείο έκλεισε με μουσικό εργαστήριο, με νανουρίσματα από κάθε συνεργαζόμενη χώρα με την καθοδήγηση της κας Αναστασίας Σταύρου και του κου Παναγιώτη Γιαννούτσου. 

Τη Δευτέρα το βράδυ, στην αίθουσα «Διώνη» καλωσορίσαμε τους συνεργάτες μας με τη συναυλία μας «Χίλια Καλώς Ορίσατε». Μουσικό σύνολο με μαθητές και μαθήτριες από τη γ΄ τάξη Γυμνασίου του σχολείου μας επιμελήθηκαν και παρουσίασαν σε συνεργασία με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τους κ. Δημήτρη Καμπόλη, κα Αναστασία Σταύρου και κ. Παναγιώτη Γιαννούτσο, ένα ρεπερτόριο από δημοφιλή τραγούδια των ποικίλων παραδόσεων του ευρύτερου Ελλαδικού χώρου δημιουργώντας υπέροχο κλίμα στο κοινό που παρακολούθησε τη συναυλία.

Ως εκπρόσωποι του Δήμου Αρταίων παρευρέθηκαν η γενική γραμματέας κα Εύη Βασιλάκη και ο αντιδήμαρχος παιδείας κος Δημήτρης Ευαγγέλου που καλωσόρισε τις αντιπροσωπείες από τα σχολεία της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ρουμανίας και με ιδιαίτερο τρόπο στην ιταλική γλώσσα, το σχολείο της Ιταλίας ενώ εξέφρασε και τα συγχαρητήριά του στο Μουσικό Σχολείο για τις πρωτοβουλίες του που αναδεικνύουν το φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον της Άρτας.

Ως εκπρόσωποι της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Άρτας, παρακολούθησαν τη συναυλία ο προϊστάμενος εκπαιδευτικών θεμάτων κος Γιάννης Ζαχαρέλος και η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κα Παρασκευή Χαμπηλομάτη, που στο χαιρετισμό της μίλησε για τον σημαντικό ρόλο των προγραμμάτων που ενισχύουν τη συνεργασία μεταξύ των χωρών, την ανταλλαγή απόψεων και εκπαιδευτικών καινοτομιών, που βγάζουν τους μαθητές από το μικρόκοσμο της σχολικής μονάδας και τους δίνουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν νέους μαθητές, να αλληλεπιδρούν και να επικοινωνούν κάτι που αποτελεί και το στόχο του σύγχρονου σχολείου που πρέπει να είναι ανοιχτό στη γνώση και στην κοινωνία. Επίσης αναφέρθηκε στην αξία της πολιτιστικής κληρονομιάς και εξέφρασε τα συγχαρητήριά της στους συντελεστές του προγράμματος.

IMG 0809

Παράλληλα στον προθάλαμο της αίθουσας όλοι οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν την έκθεση μουσικών οργάνων που είχε στηθεί από την υπεύθυνη του προγράμματος κα Nathalie Poupard και την εκπαιδευτικό του σχολείου μας κα Θεοδοσία Χαβέλα.

Την Τρίτη 18-10-2022, η πρωινή δραστηριότητα στο σχολείο περιλάμβανε μουσικό εργαστήριο με νανουρίσματα ενώ στη συνέχεια ακολούθησε εκδρομή με πρώτη στάση στη νεροτριβή του Αγίου Γεωργίου, που όλοι είδαν από κοντά τη λειτουργία της καθώς και τη λειτουργία του νερόμυλου. Επόμενος σταθμός η Πάργα, που περπάτησαν όλοι στα λιθόστρωτα σοκάκια της μέχρι το κάστρο που χάρηκαν τη θέα από ψηλά και από εκεί στην παραλία για landart, δημιουργίες στην άμμο με υλικά της φύσης. 

IMG 0987

Την Τετάρτη 19-10-2022, το πρωί στο σχολείο έγινε εικαστικό εργαστήριο ενώ στην Α΄ τάξη Λυκείου η μαθηματικός του σχολείου κα Ρένα Γκιοσά συνεργάστηκε στο μάθημα με τους μαθηματικούς των άλλων χωρών. Στη συνέχεια ακολούθησε ξενάγηση στην πόλη της Άρτας με «κυνήγι κρυμμένου θησαυρού», μια υπαίθρια δραστηριότητα, που συνδυάζει παιχνίδι, περπάτημα και μάθηση, σχεδιασμένη με κάθε λεπτομέρεια από την εκπαιδευτικό του σχολείου μας κα Άννα Πρέντζα. Οι συμμετέχοντες γνώρισαν σημαντικά αξιοθέατα της πόλης, αλλά και σημεία ενδιαφέροντος, χαρακτηριστικά του σύγχρονου τρόπου ζωής της Άρτας, με έναν διασκεδαστικό, βιωματικό τρόπο. Η διαδρομή περιλάμβανε επτά σταθμούς: Γεφύρι, Παρηγορήτρια, Αγία Θεοδώρα, Κάστρο, Ρολόι, Πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως, Λαϊκή Αγορά – Ψαραγορά. Σε κάθε σταθμό της διαδρομής οι συμμετέχοντες, χρησιμοποιώντας την παρατηρητικότητα, τη δημιουργικότητα, και το ομαδικό πνεύμα, κλήθηκαν να αλληλεπιδράσουν με τα αξιοθέατα ή τους κατοίκους στα σημεία ενδιαφέροντος, να εντοπίσουν σημαντικές πληροφορίες για αυτά, να φωτογραφηθούν, να δραματοποιήσουν ένα θέμα και τελικά να καταγράψουν τα ευρήματά τους στη φόρμα απαντήσεων που τους είχε δοθεί. Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση της δραστηριότητας σε κάθε σταθμό, οι συμμετέχοντες έπαιρναν ένα απόσπασμα από την παραλογή «Του γεφυριού της Άρτας». Στο τέλος της διαδρομής τα αποσπάσματα τοποθετήθηκαν στην κατάλληλη θέση και έγινε η ανασύνθεση του θρύλου του Γεφυριού της Άρτας. Την Τετάρτη το βράδυ όλες οι συνεργαζόμενες ομάδες γευμάτισαν σε ταβέρνα της πόλης και παρουσίασαν χορούς από τον τόπο τους.

IMG 1196

Erasmus+ Συνάντηση 5 σχολείων της Ευρώπης στο Μουσικό Σχολείο Άρτας

Erasmus+ «Découvrir et partager nos patrimoines culturels» / «Ανακαλύπτουμε και μοιραζόμαστε την πολιτιστική μας κληρονομιά»/ Συνάντηση πέντε σχολείων της Ευρώπης στο Μουσικό Σχολείο Άρτας

erasmus22 mousikoartas

Από τις 16 έως τις 22 Οκτωβρίου 2022 στην Άρτα και στο Μουσικό Σχολείο θα πραγματοποιηθεί η τρίτη συνάντηση μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών πέντε σχολείων της Ευρώπης, που συνεργαζόμαστε τα σχολικά έτη 2020-21 διαδικτυακά, 2021-22 με συναντήσεις στη Γερμανία και στη Γαλλία και 2022-2023 με συναντήσεις σε Ελλάδα, Ιταλία και Ρουμανία, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Découvrir et partager nos patrimoines culturels» / «Ανακαλύπτουμε και μοιραζόμαστε την πολιτιστική μας κληρονομιά».

Οι στόχοι του προγράμματος είναι να εξοικειωθούν και να αλληλεπιδράσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες με την πολιτιστική κληρονομιά, να κατανοήσουν τις διαφορετικές μορφές της, να την εκτιμήσουν, να την αγαπήσουν, να ευαισθητοποιηθούν στην ανάγκη προστασίας της, να κατανοήσουν την έννοια της κοινής ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς και τον ρόλο της στην προώθηση του διαλόγου μεταξύ πολιτισμών και γενεών και στην αποδοχή της πολιτιστικής διαφορετικότητας.
Τα συνεργαζόμενα σχολεία είναι :
• Μουσικό Σχολείο Άρτας/Ελλάδα
• Lycée polyvalent Remi Belleau Nogent Le Rotrou,Γαλλία
• Istituto di istruzione superiore"Enrico Fermi" Montesarchio, Ιταλία
• «Liceul Teoretic Ionita Asan»,Caracal Ρουμανία
• «Berufsbildende Schulen Oschersleben des Landkreises Börde – Europaschule» Oschersleben, Γερμανία
Υποδεχόμαστε με χαρά και φιλοξενούμε για μια εβδομάδα 23 μαθητές και 11 εκπαιδευτικούς από τα παραπάνω σχολεία.
Η θεματική ενότητα της συνάντησης είναι «Μουσική, όργανα και παραδοσιακά φεστιβάλ».
Τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2022 και ώρα 8.00 μ.μ., στην αίθουσα «Διώνη» καλωσορίζουμε τους συνεργάτες μας με τη συναυλία μας: "Χίλια Καλώς Ορίσατε"

synavlia xilia kalws orisate

Μαθητές και μαθήτριες από τη γ΄ τάξη Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Άρτας επιμελούνται και παρουσιάζουν ένα ρεπερτόριο από δημοφιλή τραγούδια των ποικίλων παραδόσεων του ευρύτερου Ελλαδικού χώρου.

Σας προσκαλούμε όλους και όλες σε αυτό το μουσικό μας ταξίδι!!!

Η Διευθύντρια
Ανθούλα Ζιώρη

Βράβευση Μ.Σ. Άρτας, 5ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ψηφιακής Δημιουργίας για την Οδική Ασφάλεια

vravefsi odiki asfaleia ioas

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου του σχολικού έτους 2021-22 του Μουσικού Σχολείου Άρτας, συμμετείχαν στον 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ψηφιακής Δημιουργίας για την Οδική Ασφάλεια με τίτλο «Οδική Ασφάλεια: Κοινή Ευθύνη», που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» και η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και διακρίθηκαν αποσπώντας το δεύτερο βραβείο στην κατηγορία «Τηλεοπτικό κοινωνικό σποτ», δημιουργώντας ένα σποτ 45΄΄ με τίτλο: «Φοράμε πάντα κράνος». Μέσα από το συγκεκριμένο σποτ οι μαθητές και οι μαθήτριές μας παρακινούν τους συνομήλικούς τους να φορούν κράνος όταν χρησιμοποιούν παιχνίδια – οχήματα όπως skate, rollers, scooter και φυσικά ποδήλατο. Το μήνυμα που προσπαθεί να περάσει το συγκεκριμένο σποτ είναι ότι η χρήση κράνους από τα παιδιά σε οποιοδήποτε όχημα – παιχνίδι θα έχει ως αποτέλεσμα να υιοθετήσουν την συνήθεια αυτή και στην ενήλικη ζωή τους.

Η οδική ασφάλεια είναι κάτι που αφορά όλους και όλες. Μέσα από τη δημιουργία του συγκεκριμένου σποτ έχουμε ως σκοπό οι μαθητές και οι μαθήτριές μας να μεταφέρουν το σημαντικό αυτό μήνυμα στο περιβάλλον της σχολικής μας κοινότητας, στο οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον της τοπικής κοινωνίας που ζουν και δραστηριοποιούνται.

Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι το Μουσικό Σχολείο Άρτας συμμετέχει και βραβεύεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Την προηγούμενη χρονιά συμμετείχαμε στην κατηγορία «Ταινία» αποσπώντας το τρίτο βραβείο με το πρωτότυπο τραγούδι «Ο δικός μας ο δρόμος».

Το Μουσικό Σχολείο Άρτας μέσα από τη συμμετοχή στο διαγωνισμό και γενικότερα μέσα από τη συνεργασία με φορείς και οργανισμούς όπως το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», επιδιώκει να αναδείξει το θέμα της οδικής ασφάλειας ως θέμα κοινής ευθύνης, να ενεργοποιήσει και ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και τις μαθήτριές μας στο ζήτημα της ασφαλούς μετακίνησής τους και να καλλιεργήσει κουλτούρα οδικής ασφάλειας στους αυριανούς πολίτες της χώρας μας. Επιπλέον σύμφωνα με το Ινστιτούτο, στόχος του διαγωνισμού είναι να κατανοηθεί πως οι έφηβοι ως χρήστες του οδικού δικτύου έχουν δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις που οφείλουν να γνωρίζουν και να τηρούν, ώστε να μπορούν οι ίδιοι και οι συμπολίτες τους να κυκλοφορούν με ασφάλεια και να μην κινδυνεύουν να τραυματιστούν σοβαρά σε τροχαία συμβάντα. Τέλος οι εναλλακτικοί τρόποι αστικής μετακίνησης που φαίνεται να αναπτύσσονται ταχύτατα, όπως η χρήση του ποδηλάτου, πρέπει απαραίτητα να υπόκεινται στους κανόνες που προβλέπει ο Κ.Ο.Κ. ώστε η βελτίωση της υγείας των πολιτών αλλά και της βιωσιμότητας των πόλεων να συνοδεύεται πάντα από την ασφάλεια.

Η σχολική κοινότητα του Μουσικού Σχολείου Άρτας ευχαριστεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» και την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την τιμή που μας κάνουν να ξεχωρίσουν και να βραβεύσουν τη συμμετοχή μας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και ελπίζουμε ότι το σποτ που έχουμε δημιουργήσει θα βοηθήσει στην βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας στις καθημερινές μας μετακινήσεις και στην ελάττωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού μπορεί κανείς να τα δει εδώ: link

5os odiki asfaleia afisa

Δείτε εδώ το σποτ του Μουσικού Σχολείου Άρτας με θέμα την Οδική Ασφάλεια και τίτλο «Φοράμε πάντα κράνος», με το οποίο το σχολείο μας κατέκτησε την δεύτερη θέση στην κατηγορία «Τηλεοπτικό κοινωνικό σποτ», στον 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ψηφιακής Δημιουργίας για την Οδική Ασφάλεια με τίτλο «Οδική Ασφάλεια: Κοινή Ευθύνη». Το διαγωνισμό διοργάνωσε το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» και η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και από το σχολείο μας συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' Γυμνασίου του σχολικού έτους 2021-22:

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

Συγχαρητήρια στα παιδιά μας για την κοινωνική τους ευαισθησία και για την επιτυχία τους!

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός
Παναγιώτης Γιαννούτσος

embed video powered by Union Development
Streets for Life – Παγκόσμια καμπάνια για την οδική ασφάλεια, Ιούνιος 2022

streets for life

Με μεγάλη χαρά λάβαμε πριν λίγες μέρες και επίσημα το βραβείο μας από τον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ψηφιακής Δημιουργίας, που διοργάνωσε το Τμήμα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς».
Το βραβείο μας το συνόδευε και πλούσιο εκπαιδευτικό και επικοινωνιακό υλικό του Ινστιτούτου. Ανάμεσα σε αυτό και 9 καρτέλες (message boards) με τα αιτήματα της παγκόσμιας καμπάνιας "Streets for life", που για την Ελλάδα και την Κύπρο συντονίζει το Ι.Ο.ΑΣ. με τον τίτλο « Δρόμοι για τη Ζωή». Η καμπάνια αυτή στοχεύει στην προώθηση μέτρων για την επίτευξη του οράματος "Vision Zero", τη μείωση των τροχαίων τραυματισμών και θανάτων κατά το ήμισυ έως το 2030 και τον μηδενισμό τους έως το 2050, με σημαντικότερο αυτών την υιοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας τα 30 χλμ/ανά ώρα στους αστικούς δρόμους.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Άρτας στηρίζουν την παγκόσμια καμπάνια: "Streets for Life", «Δρόμοι για τη Ζωή» και προσπαθούν να διαδώσουν τα σημαντικά μηνύματά της για περισσότερη οδική ασφάλεια στις μετακινήσεις μας.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός
Παναγιώτης Γιαννούτσος

ERASMUS+, Τέταρτη συνάντηση των συνεργαζόμενων σχολείων στην Άρτα

« L' Art engagé vecteur de promotion et de diffusion des valeurs de l'Union Européenne /Η τέχνη ως μέσο διεκδίκησης δικαιωμάτων και φορέας προώθησης και διάδοσης των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Τέταρτη συνάντηση των συνεργαζόμενων σχολείων στην Άρτα

Στο Μουσικό Σχολείο Άρτας, από 04 μέχρι 08 Απριλίου, θα πραγματοποιηθεί η τέταρτη συνάντηση εργασίας, μαθητών/μαθητριών και καθηγητών/καθηγητριών των πέντε σχολείων της Ευρώπης, που συνεργαζόμαστε τα σχολικά έτη 2019-2020, 2020–2021 και 2021-22, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ Δράση KA229 /Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων, στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο « L' Art engagé vecteur de promotion et de diffusion des valeurs de l'Union Européenne /Η τέχνη ως μέσο διεκδίκησης δικαιωμάτων και φορέας προώθησης και διάδοσης των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

afisa erasmus arta


Ομάδα του προγράμματος στο fb
https://www.facebook.com/groups/529397064473709
Περιοδικό του προγράμματος από το σχολείο της Γαλλίας που συντονίζει το πρόγραμμα
L'art engagé et les valeurs européennes - Copie de 1 - Magazine créé avec Madmagz

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
« Lycee Remi Belleau » Γαλλία
Lycée Rémi Belleau (remibelleau.fr)
« lycée Calderon de la Barça » Ισπανία
http://iescalderon.es/
«VI Liceum Ogolnoksztalcase» Πολωνία
Wydarzenia - LO nr 6 im. J. Lelewela w Łodzi (lodz.pl)
«Liceo Enrico Fermi Montesarchio» Ιταλία
https://www.fermimontesarchio.edu.it/
«Μουσικό Σχολείο Άρτας » Ελλάδα
http://gym-mous-artas.art.sch.gr/

ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ
«Ανεκτικότητα»
Σύμφωνα με τη «Διακήρυξη των Αρχών για την Ανοχή» της UNESCO «ανεκτικότητα» σημαίνει σεβασμός και εκτίμηση του «πλούτου» των διάφορων πολιτισμών, των διαφορετικών μορφών έκφρασης και τρόπων ζωής.
Η «ανεκτικότητα» αναγνωρίζει τα παγκόσμια ανθρώπινα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες των άλλων. Οι άνθρωποι είναι εκ φύσεως αλλιώτικοι μεταξύ τους και μόνο με αποδοχή μπορεί να επιτευχθεί η συνύπαρξη μικτών κοινοτήτων, σε οποιοδήποτε μέρος της γης.
Η εκπαίδευση είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο για την προώθηση της «ανεκτικότητας» και οφείλει να στοχεύει στην καταπολέμηση επιρροών που οδηγούν στον φόβο και στον αποκλεισμό, ενδυναμώνοντας τους νέους να αναπτύξουν κριτική σκέψη και ανεξάρτητη κρίση ώστε να αντιμετωπίζουν την ποικιλομορφία του κόσμου μας σε θρησκείες, γλώσσες, πολιτισμούς και εθνικότητες, ως κοινό θησαυρό κι όχι ως αφορμή για σύγκρουση.
Συγχαίρουμε τη μαθήτρια της Β΄Λυκείου Σοφία Τσιρογιάννη για τη δημιουργία της αφίσας, ευχαριστούμε τις μαθήτριες, τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους που θα φιλοξενήσουν τις μαθητικές ομάδες των συνεργαζόμενων σχολείων και περιμένουμε την Κυριακή 03 Απριλίου το απόγευμα, 29 μαθητές/μαθήτριες και 10 εκπαιδευτικούς στην πόλη μας για να έχουμε μία δημιουργική εβδομάδα εργασιών στο σχολείο μας με ένα πλούσιο πρόγραμμα δράσεων!!!
Η υπεύθυνη του προγράμματος                                                                                                                   H Διευθύντρια
Nathalie Poupard                                                                                                                                        Ανθούλα Ζιώρη

Δεύτερη συνάντηση Erasmus+ 2020-23 στο Nogent-le-Rotrou της Γαλλίας, 4-11 Δεκεμβρίου 2021

Πρόγραμμα Erasmus+ 2020-23 «Decouvrir et partager nos partimoines culturels» / «Ανακαλύπτουμε και μοιραζόμαστε την πολιτιστική μας κληρονομιά»
Δεύτερη συνάντηση μαθητών/-τριών και καθηγητών/-τριών από Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Ρουμανία, Ιταλία, στην πόλη Nogent-le-Rotrou της Γαλλίας από 04-12-2021 έως 11-12-2021.

Στην πόλη Nogent-le-Rotrou της Γαλλίας, 150 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Παρισιού, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση μαθητών/-τριών και καθηγητών/-τριών από Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Ρουμανία, Ιταλία, στο πλαίσιο εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, Στρατηγικές Συμπράξεις αποκλειστικά μεταξύ των σχολείων ΚΑ229, τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, «Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών» με κωδικό 2020-1FR01-KA229-079768_3 και τίτλο: «Decouvrir et partager nos partimoines culturels» / «Ανακαλύπτουμε και μοιραζόμαστε την πολιτιστική μας κληρονομιά».

Από το Μουσικό Σχολείο Άρτας συμμετείχαμε τέσσερεις μαθητές και δύο μαθήτριες της Α΄ Λυκείου και τρεις καθηγήτριες που φτάσαμε στην πόλη Nogent-le-Rotrou της Γαλλίας το Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021 το απόγευμα. Εκεί μας υποδέχτηκε η υπεύθυνη καθηγήτρια και συντονίστρια του προγράμματος Αννίτα Παστόρ και οι γάλλοι μαθητές/-τριες που φιλοξένησαν τους/τις μαθητές/-τριές μας.

Οι ομάδες και των πέντε συνεργαζόμενων σχολείων την Κυριακή 5 Δεκεμβρίου το πρωί, κάναμε εκδρομή στο Παρίσι. Η περιήγησή μας ξεκίνησε από τη γραφική Montmartre, συνεχίσαμε στο Louvre και στη χριστουγεννιάτικη αγορά / jardin des Tuileries, θαυμάσαμε τις χριστουγεννιάτικες βιτρίνες των Galeries Lafayette και Printemps, περπατήσαμε τη λεωφόρο των Ηλυσίων πεδίων (Champs-Elysées), και φτάσαμε ως τον πύργο του Άιφελ (Tour Eiffel) απολαμβάνοντας το γιορτινό Παρίσι.

Τη Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου μετά την υποδοχή και το καλωσόρισμα από το διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου το πρόγραμμα περιλάμβανε παιχνίδια γνωριμίας και στη συνέχεια, περιήγηση και ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης Nogent-le-Rotrou ενώ μετά το μεσημεριανό γεύμα στο εστιατόριο του σχολείου ακολούθησαν εργαστήρια με θέμα τις χριστουγεννιάτικες παραδόσεις της περιοχής και προετοιμασία Χριστουγεννιάτικου Μουσικού Συνόλου, με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών από όλες τις συνεργαζόμενες χώρες, και τη διδασκαλία από την καθηγήτρια του σχολείου μας, Αναστασία Σταύρου.

Την Τρίτη 7 Δεκεμβρίου συνεχίστηκαν τα εργαστήρια στο σχολείο ενώ μετά το μεσημεριανό γεύμα ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση στο Ecomuseum of the Perche και επίσκεψη σε αποστακτήριο μηλίτη.

Την Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσκεψη και ξενάγηση στην πόλη Σαρτρ, επίσκεψη στον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας της Σαρτρ (Cathédrale Notre-Dame de Chartres), εξαιρετικό δείγμα μεσαιωνικής γοτθικής αρχιτεκτονικής, γνωστό για τα πολυάριθμα γλυπτά του και τα διάσημα μπλε βιτρό του, που από το 1979 αποτελεί Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.

Την Πέμπτη 09 Δεκεμβρίου είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε και να γνωρίσουμε παραδοσιακά χωριά της περιοχής Perche ενώ μετά το μεσημέρι συνεχίστηκαν τα εργαστήρια στο σχολείο.

Την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου, τελευταία ημέρα των εργασιών του προγράμματος, ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες, οργανώθηκε έκθεση με εικόνες, αφίσες, κείμενα και χριστουγεννιάτικες δημιουργίες και η μέρα έκλεισε με αποχαιρετιστήρια γιορτή που οργάνωσε το γαλλικό σχολείο. Σε γιορτινό κλίμα παρουσιάστηκαν κάλαντα και ευχές για καλή χρονιά από κάθε ομάδα ξεχωριστά, δραματοποίηση λαϊκών παραμυθιών από τους Γάλλους μαθητές, χριστουγεννιάτικα τραγούδια από όλη την ομάδα και η δράση ολοκληρώθηκε με την παράδοση των χριστουγεννιάτικων δημιουργιών σε ομάδα μαθητών του γαλλικού σχολείου που ανέλαβε την οργάνωση χριστουγεννιάτικης αγοράς με στόχο τα έσοδα να διατεθούν στα "εστιατόρια της καρδιάς" ("Les restos du coeur").

Η χριστουγεννιάτικη αγορά ήταν προγραμματισμένη στο σχολείο για την ίδια μέρα, ωστόσο λόγω των νέων μέτρων που ίσχυσαν στη Γαλλία για την προστασία από τον covid, αναβλήθηκε για την επόμενη μέρα, το Σάββατο 11 Δεκεμβρίου και έγινε από τους μαθητές του γαλλικού σχολείου. Το Σάββατο, 11 Δεκεμβρίου 2021, το ταξίδι στη Γαλλία ολοκληρώθηκε και επιστρέψαμε στην πόλη μας με πολλές όμορφες εικόνες και νέες εμπειρίες.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις μαθήτριές μας και τους μαθητές μας για την άψογη συνεργασία και την προθυμία να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος και να τους συγχαρούμε για το έντονο και αδιάκοπο ενδιαφέρον που έδειξαν για ποικίλα και διαφορετικά πολιτισμικά στοιχεία, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι τέτοιου είδους δράσεις είναι χρήσιμο και αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Επίσης οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τις οικογένειές τους για την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν αυτή την ιδιαίτερη περίοδο των περιορισμών και των μέτρων εξαιτίας της πανδημίας και για τη στήριξη της πρωτοβουλίας του σχολείου για συμμετοχή σε καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις και τις οικογένειες των Γάλλων που φιλοξένησαν τους/τις μαθητές/-τριές μας.

Η συνάντηση στη Γαλλία είχε πραγματοποιηθεί εικονικά την προηγούμενη σχολική χρονιά, που δεν επιτρέπονταν μετακινήσεις λόγω της πανδημίας, και οι συνεργαζόμενοι/-νες μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικοί δημιούργησαν περιοδικό για τις χριστουγεννιάτικες παραδόσεις των χωρών τους. Στους παρακάτω συνδέσμους μπορούμε να δούμε τις δημιουργίες της εικονικής κινητικότητας.

Χριστούγεννα στο παρελθόν
https://madmagz.com/fr/magazine/1838565

Χριστουγεννιάτικο βιβλίο μαγειρικής
https://drive.google.com/.../1Ppu626Cn67EdjcM4rFG.../view...

Βιβλίο μαγειρικής για παραδοσιακά γερμανικά, γαλλικά, ελληνικά, ιταλικά και ρουμανικά πρωινά
https://youtu.be/LpFIRSpkzns

Εικονική Κινητικότητα στη Γαλλία / παραδόσεις των Χριστουγέννων /Δεκέμβρης του 2020.
https://youtu.be/GD_gnM4xSXg

Η υπεύθυνη του προγράμματος
Nathalie Poupard

  • 4_dek.jpg
  • 5_dek_1.jpg
  • 5_dek_2.jpg
  • 5_dek_4.jpg
  • 5_dek_5.jpg
  • 5_dek_6.jpg
  • 5_dek_7.jpg
  • 5_dek_8.jpg
  • 5_dek_9.jpg
  • 6_dek_1.jpg
  • 6_dek_2.jpg
  • 6_dek_3.jpg
  • 6_dek_4.jpg
  • 6_dek_5.jpg
  • 7_dek_1.jpg
  • 7_dek_2.jpg
  • 7_dek_3.jpg
  • 7_dek_4.jpg
  • 8_dek_1.jpg
  • 8_dek_2.jpg
Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Άρτας στο πρόγραμμα The Tipping Point

Οι μαθητές της Β΄ τάξης Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Άρτας συμμετείχαν στις 18-11-2021 στο πρόγραμμα <<The Tipping Point>>. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να ενημερωθούν για θέματα που αφορούν στην τεχνητή νοημοσύνη. Ερωτήσεις και προβληματισμοί των μαθητών όπως: <<Τι ακριβώς είναι η τεχνητή νοημοσύνη και σε ποιους τομείς εφαρμόζεται σήμερα; Ποια επαγγέλματα σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη; Ποια πρόκειται να χαθούν; Ποια πρόκειται να δημιουργηθούν; Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να έχει ηθικούς κανόνες;>> απαντήθηκαν από τον Dr Dimitrios Salampasis, τον οποίον ευχαριστούμε θερμά.

Ο υποδιευθυντής και συντονιστής της δράσης Τσάιμος Άρης συγχαίρει τους μαθητές για τον ζήλο που έδειξαν να ενημερωθούν πάνω σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης, καθώς είναι βέβαιο ότι αυτό θα τους βοηθήσει τόσο στα πλαίσια του μαθήματος όσο και στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

                         img 20211118 083234             img 20211118 083305

Πρώτη συνάντηση Erasmus+ 2020-23 στο Oschersleben της Γερμανίας, 17-24 Οκτωβρίου 2021

Πρόγραμμα Erasmus+ 2020-23 «Decouvrir et partager nos partimoines culturels» / «Ανακαλύπτουμε και μοιραζόμαστε την πολιτιστική μας κληρονομιά»
Πρώτη συνάντηση Erasmus+, μαθητών και καθηγητών, στην πόλη Oschersleben της Γερμανίας από 17-10-2021 έως 24-10-2021
Στην πόλη Oschersleben της Γερμανίας, από 17 μέχρι 24 Οκτωβρίου 2021, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση μαθητών και καθηγητών από Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Ρουμανία, Ιταλία, στο πλαίσιο εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, Στρατηγικές Συμπράξεις αποκλειστικά μεταξύ των σχολείων ΚΑ229, τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, «Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών» με κωδικό 2020-1FR01-KA229-079768_3 και τίτλο: «Decouvrir et partager nos partimoines culturels» / «Ανακαλύπτουμε και μοιραζόμαστε την πολιτιστική μας κληρονομιά».
Από το Μουσικό Σχολείο Άρτας συμμετείχαμε τέσσερεις μαθήτριες της Β΄ Λυκείου και τρεις καθηγήτριες που φτάσαμε στην πόλη Magdeburg (Μαγδεμβούργο) της Γερμανίας την Κυριακή, 17.10.21 το βράδυ μετά από δωδεκάωρο ταξίδι, οδικώς Άρτα Θεσσαλονίκη, αεροπορικώς Θεσσαλονίκη Βερολίνο και οδικώς Βερολίνο Μαγδεμβούργο. Οι ομάδες και των πέντε συνεργαζόμενων σχολείων μείναμε στο ίδιο ξενοδοχείο και τη Δευτέρα 18.10.21 το πρωί, με τρένο φτάσαμε στην πόλη Oschersleben, που είναι το συνεργαζόμενο σχολείο της Γερμανίας. Μετά την υποδοχή και το καλωσόρισμα από το διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου το πρόγραμμα περιλάμβανε παιχνίδια γνωριμίας, παραδοσιακά παιχνίδια των πέντε χωρών και ξενάγηση στο σχολείο, ένα σύγχρονο διδακτήριο με οργανωμένους λειτουργικούς χώρους υψηλής αισθητικής, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γυμναστήριο, αίθουσες πλήρως εξοπλισμένες με διαδραστικούς πίνακες, υπολογιστές, εκτυπωτές....
Το απόγευμα όλες οι ομάδες επιστρέψαμε στο Magdeburg και οι Γερμανοί μαθητές και εκπαιδευτικοί ανέλαβαν την ξενάγηση.
Πριν από την ενοποίηση της Γερμανίας (1990), το Magdeburg βρισκόταν στο έδαφος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Το κέντρο της πόλης που διαρρέει ο ποταμός Έλβα παρουσιάζει μια αρχιτεκτονική ποικιλία.
Αναγνωρισμένο σύμβολο του Magdeburg είναι ο καθεδρικός ναός του, χτισμένος σε γοτθικό ρυθμό. Το εσωτερικό και οι πύλες του ναού είναι πλούσια διακοσμημένα με γλυπτά.
Το νεότερο αρχιτεκτονικό ορόσημο του Magdeburg είναι η ''Πράσινη Ακρόπολη'', ένα κτήριο που χτίστηκε από τον εκκεντρικό καλλιτέχνη και αρχιτέκτονα της Βιέννης Friedensreich Hundertwasser και ολοκληρώθηκε το 2005. Πρόκειται για ένα ροζ κτήριο, διακοσμημένο με κεραμικά πλακάκια, με δέντρα που μεγαλώνουν στην πρόσοψή του, και πράσινους κήπους που καλύπτουν την οροφή του. Το κτήριο αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία του αρχιτέκτονα για τη δημιουργία μοναδικών χώρων σε αρμονία με τη φύση. Περιλαμβάνει γραφεία, διαμερίσματα, καταστήματα, ξενοδοχείο και καφετέριες.
Την Τρίτη, 19.10.21, το πρόγραμμα περιλάμβανε δραστηριότητες στο σχολείο, παραδοσιακά παιχνίδια και ολυμπιακά αθλήματα στο γυμναστήριο και στην αυλή στα οποία τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό.
Την Τετάρτη, 20.10.21, στην εκδρομή μας στο Βερολίνο, η ξενάγηση ξεκίνησε με βόλτα με τουριστικό πλοιάριο στον ποταμό Σπρέε που διασχίζει την πόλη, συνεχίστηκε στο κέντρο της γερμανικής πρωτεύουσας με στάση στην Πύλη του Βρανδεμβούργου, και κατέληξε στο σημείο ελέγχου Τσάρλι (Check Point Charlie), κορυφαίο σύμβολο του ψυχρού πολέμου, και ένα από τα κυριότερα περάσματα μεταξύ ανατολής και δύσης για διπλωμάτες και αξιωματούχους, οι οποία λάμβαναν ημερήσιες άδειες, τα χρόνια που το Βερολίνο ήταν χωρισμένο στο Ανατολικό και το Δυτικό, από το 1961 μέχρι το 1989.
Σε ιδιωτικό μουσείο δίπλα ακριβώς από το σημείο ελέγχου, μέσα από εκθέματα, χάρτες και εικονικές αναπαραστάσεις προβάλλονται στοιχεία για τη διαίρεση της Γερμανίας ,την ιστορία του Τείχους του Βερολίνου, την αντιπαράθεση ισχύος μεταξύ των δυτικών και σοβιετικών δυνάμεων κατοχής στο Βερολίνο, τις διαφορές του βιοτικού επιπέδου των δύο ζωνών που οδήγησαν αρκετούς ανθρώπους στην προσπάθεια να δραπετεύσουν με ευφάνταστο τρόπο από το Ανατολικό Βερολίνο στο Δυτικό.
Για περίπου 30 χρόνια αυτό το σημείο ελέγχου αντιπροσώπευε τη χωρισμένη Γερμανία.

Την Πέμπτη, 21.10.21, κάθε ομάδα παρουσιάζει στοιχεία για τη χώρα της, που αφορούν στην εκπαίδευση, στην εργασία, στην ψυχαγωγία και στα μέσα μεταφοράς από το 1950 μέχρι το 1990. Δημιουργούνται ομάδες εργασίας με σύνθεση μαθητών και εκπαιδευτικών από όλες τις χώρες και οργανώνεται συζήτηση που επικεντρώνεται στη σύγκριση των στοιχείων που παρουσιάστηκαν και στην αναζήτηση των κοινών στοιχείων και των χαρακτηριστικών διαφορών, στα αντίστοιχα θέματα που παρουσιάστηκαν.
Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο μνημείο συνόρων Hotensleben κι ενημέρωση από ξεναγό, για το τείχος που χώριζε τη Γερμανία από το 1961 μέχρι το 1989. Στο σημείο αυτό βρίσκεται το μεγαλύτερο διατηρημένο τμήμα των πρώην συνόρων μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Γερμανίας που στην πραγματικότητα ήταν μια τεράστια τάφρος, με πύργους ελέγχου και δύο τείχη να την περικλείουν, εσωτερικά και εξωτερικά.
Την Παρασκευή, 22.10.21, τελευταία ημέρα των εργασιών του προγράμματος, ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες, οργανώθηκε έκθεση με εικόνες, αφίσες και κείμενα που αφορούν στα θέματα της συνάντησης και η μέρα έκλεισε με αποχαιρετιστήρια γιορτή που οργάνωσε το γερμανικό σχολείο.
Το Σάββατο, 23.10.21, το ταξίδι στη Γερμανία ολοκληρώθηκε και επιστρέψαμε στην πόλη μας με πολλές όμορφες εικόνες και νέες εμπειρίες.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις μαθήτριές μας για την άψογη συνεργασία, το ενδιαφέρον και την προθυμία να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος. Επίσης οφείλουμε να τους συγχαρούμε για το έντονο και αδιάκοπο ενδιαφέρον που έδειξαν για ποικίλα και διαφορετικά πολιτισμικά στοιχεία, γεγονός το οποίο είναι ενθαρρυντικό, και επιβεβαιώνει ότι τέτοιου είδους δράσεις είναι χρήσιμο και αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η υπεύθυνη του προγράμματος
Nathalie Poupard

  • img-2abd9171b0a02226870e8d93b12bb46d-v.jpg
  • img-3ef5bdd7625f095987e153e03788a055-v.jpg
  • img-4d525a7fdbb4ba064f412702f6cbc508-v.jpg
  • img-49af595476ea93711d97f7e9f87a4c08-v.jpg
  • img-4587c59c076527b614b0c2cb6f285169-v.jpg
  • img-7707aef5ec8c622231de1438624d1e71-v.jpg
  • img-a4091ba790c0fdc1e46d715e3c1443ad-v.jpg
Συνάντηση Erasmus+ στην πόλη Lodz της Πολωνίας, 03-09 Οκτωβρίου 2021

Πρόγραμμα Erasmus+ 2019-22 «Η τέχνη ως μέσο διεκδίκησης δικαιωμάτων και φορέας προώθησης και διάδοσης των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης» 

Στην πόλη Lodz / Λοτζ της Πολωνίας από 03 μέχρι 09 Οκτωβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε η τρίτη συνάντηση μαθητών και καθηγητών των πέντε σχολείων της Ευρώπης (από Γαλλία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία), που συνεργάζονται τα σχολικά έτη 2019-2020, 2020-2021 και 2021-2022 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ Δράση KA229 Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων, στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο « L' Art engagé vecteur de promotion et de diffusion des valeurs de l'Union Européenne / Η τέχνη ως μέσο διεκδίκησης δικαιωμάτων και φορέας προώθησης και διάδοσης των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Από το Μουσικό Σχολείο Άρτας συμμετείχαν τρεις μαθήτριες και ένας μαθητής της Β΄ Λυκείου και δύο καθηγήτριες.

Την Κυριακή, 03.10.21 το μεσημέρι, όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές φτάσαμε την πόλη Lodz / Λοτζ της Πολωνίας, όπου μας υποδέχθηκε, η υπεύθυνη καθηγήτρια Malgorzata Magdziaz του σχολείου «VI Liceum Ogolnoksztalcace», καθώς και οι οικογένειες των Πολωνών μαθητών που φιλοξένησαν τους μαθητές μας.

Τη Δευτέρα, 04.10.21 το πρωί, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μια ζεστή τελετή υποδοχής από τους Πολωνούς μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα καθώς και τη διευθύντρια του σχολείου. Αφού ενημερωθήκαμε για την περιοχή, το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα της Πολωνίας στη συνέχεια συμμετείχαμε σε εργαστήρια που αφορούσαν δραστηριότητες ζωγραφικής, γλυπτικής και ποιητικού λόγου συνδυασμένου με κίνηση, μουσική και χορό. Όλα τα εργαστήρια είχαν σαφή αναφορά στο θέμα της συνάντησης «Η καλλιέργεια της αλληλεγγύης μέσα από την τέχνη».

Την Τρίτη, 05.10.21, συνεχίστηκε το πρόγραμμά μας με ξενάγηση στο «Centrum dialogu Marka Edelmana». Ο Marka Edelmana, Πολωνός πολιτικός, κοινωνικός ακτιβιστής και καρδιολόγος ήταν ο τελευταίος επιζών ηγέτης της εξέγερσης του γκέτο της Βαρσοβίας. Μετά τον πόλεμο, παρέμεινε στην Πολωνία και έγινε γνωστός καρδιολόγος και αγωνιστής για τη διατήρηση της μνήμης του ολοκαυτώματος. Αφού ξεναγηθήκαμε σε έκθεση σχετική με τη ζωή και τη δράση του, παρακολουθήσαμε ταινία με θέμα το γκέτο της Lodz στο οποίο ζούσαν παιδιά Πολωνών, Εβραίων και Τσιγγάνων. Η ταινία ήταν βασισμένη σε ημερολόγιο παιδιού που έζησε εκεί.

Μετά την προβολή, έγινε συζήτηση για το περιεχόμενο της ταινίας με συντονίστρια την Joanna Podolska δημοσιογράφο και καθηγήτρια της Σχολής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου του Lodz.

Την Τετάρτη, 06.10.21 το πρωί, περιηγηθήκαμε στην οδό Piotrkowska, έναν από τους μεγαλύτερους πεζόδρομους της Ευρώπης, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων, με πολλά επιβλητικά, στολισμένα και καλαίσθητα κτήρια, αριστοκρατικά αρχοντικά, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, μπρούτζινα αγάλματα, κινηματογράφους, αφού στην πόλη υπάρχει από το 1948 η κρατική σχολή κινηματογράφου της Πολωνίας στην οποία φοίτησαν και αργότερα δίδαξαν παγκοσμίως γνωστοί σκηνοθέτες όπως ο Ρόμαν Πολάνσκι.

Το μεσημέρι επισκεφθήκαμε πρώην βιομηχανικό συγκρότημα, με την ονομασία Manufactura που τα τελευταία 15 χρόνια λειτουργεί ως εμπορικό και καλλιτεχνικό-πολιτιστικό κέντρο που περιλαμβάνει και το παράρτημα MS2 του μουσείου τέχνης του Lodz, στο οποίο οι μαθητές μας υλοποίησαν δημιουργικό εργαστήρι με θέμα την «αλληλεγγύη». Αφού μελέτησαν πέντε εκθέματα με αναφορές στο θέμα μας στη συνέχεια φιλοτέχνησαν το δικό τους έργο.

Την Πέμπτη, 07.10.21, το πρόγραμμα περιλάμβανε εκδρομή στη Βαρσοβία με πρώτο σταθμό το Μουσείο Ιστορίας των Εβραίων της Πολωνίας, Polin Museum, όπου αρχικά ενημερωθήκαμε για την ιστορία του κτηρίου και την αρχιτεκτονική του εξέλιξη ως τη σημερινή του μορφή. Το βραβευμένο κτήριο του Μουσείου είναι ένα στολίδι σύγχρονης αρχιτεκτονικής που κατασκευάστηκε σε συμβολικό σημείο, στην καρδιά μιας κάποτε ακμάζουσας συνοικίας που κατοικούνταν κυρίως από Εβραίους και κατά τη διάρκεια του πολέμου μετατράπηκε από τους Γερμανούς σε γκέτο. Ακολούθησε τρίωρη ξενάγηση στη διαδραστική έκθεση του μουσείου.

Το απόγευμα περπατήσαμε στην παλιά πόλη με το κομψό κάστρο χτισμένο στις όχθες του ποταμού Βιστούλα. Θαυμάσαμε τους πελώριους ναούς και την γραφική πλατεία της Παλιάς Πόλης, με τα χρωματιστά κτήρια που ξαναχτίστηκαν εκ του μηδενός στα μεσαιωνικά τους πρότυπα, από τους κατοίκους της πόλης μετά την ισοπέδωσή της από τους Ναζί.

Την Παρασκευή, 08.10.21, τελευταία ημέρα των εργασιών του προγράμματος, ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες με έκθεση όλων των έργων σε αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου και μουσικοθεατρική και χορευτική παράσταση. Παράλληλα οι καθηγητές συζήτησαν για την πορεία του προγράμματος, για την επόμενη συνάντηση στην Ιταλία καθώς και για τις μελλοντικές κοινές δραστηριότητες.

Η ημέρα έκλεισε με αποχαιρετιστήρια γιορτή που οργάνωσαν οι γονείς του πολωνικού σχολείου για όλους τους φιλοξενούμενους και ανταλλαγή αναμνηστικών.

Το Σάββατο, 09.10.21, το ταξίδι στην Πολωνία ολοκληρώθηκε και το βράδυ επιστρέψαμε στην πόλη μας με πολλές όμορφες εικόνες και νέες εμπειρίες.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους μαθητές μας για την άψογη συνεργασία, το ενδιαφέρον και την προθυμία να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος.

Επίσης οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τις οικογένειές τους για την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν αυτή την ιδιαίτερη περίοδο των περιορισμών και των μέτρων εξαιτίας της πανδημίας και τη στήριξη της πρωτοβουλίας του σχολείου για συμμετοχή σε καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις.

Η υπεύθυνη του προγράμματος Η Διευθύντρια

Poupard Nathalie Ζιώρη Ανθούλα

  • poland1.jpg
  • poland2.jpg
  • poland3.jpg
  • poland4.jpg
  • poland5.jpg
  • poland6.jpg
  • poland7.jpg
  • poland8.jpg
  • poland9.jpg
  • poland10.jpg
  • poland11.jpg
  • poland12.jpg
  • poland13.jpg
  • poland14.jpg
ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ