istologio4

ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙEΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2024

 

Κατατακτήριες εξετάσεις για πλήρωση κενών θέσεων μαθητών/τριών στο Μουσικό Σχολείο Άρτας

 

Το Μουσικό Σχολείο Άρτας γνωστοποιεί ότι προκηρύσσει κατατακτήριες εξετάσεις για την πλήρωση κενών θέσεων μαθητών/τριών, στις τάξεις Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, καθώς και την Α΄ , B΄ , Γ΄ Λυκείου, του σχολικού έτους 2024 – 2025. Η προκήρυξη γίνεται σύμφωνα με την Υ.Α. 20923/Δ2/23-02-2021 «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων» (ΦΕΚ 878/τ.β / 5-03-2021)

Συγκεκριμένα προκηρύσσει μία (01) κενή θέση στην Β΄ Γυμνασίου, δύο (02) κενές θέσεις στη Γ΄ Γυμνασίου, δέκα (10) κενές θέσεις στην Α΄ Λυκείου, τρεις (3) κενές θέσεις στην Β΄ Λυκείου, έξι (6) κενές θέσεις στην Γ΄ Λυκείου.

Οι κατατακτήριες εξετάσεις θα διενεργηθούν στο χώρο του Σχολείου τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 09:00 .

Τα μαθήματα που θα εξεταστούν οι υποψήφιοι είναι:

α. για τη Β’ τάξη Γυμνασίου: Ευρωπαϊκή Μουσική-Θεωρία και Πράξη, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική – Θεωρία και Πράξη, καθώς και τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς) και προαιρετικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής.

β. Για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου: Ευρωπαϊκή Μουσική-Θεωρία και Πράξη, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική -Θεωρία και Πράξη, τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς), Ιστορία Μουσικής και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής.

γ. Για την Α’ τάξη Λυκείου: Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη και Εισαγωγή στην Αρμονία, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς), Ιστορία Μουσικής και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής.

δ. Για τη Β’ τάξη Λυκείου: Αρμονία, Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, Ιστορία της Μουσικής, Υποχρεωτικό Ατομικό Όργανο - Πιάνο και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής.

ε. Για τη Γ’ τάξη Λυκείου: Αρμονία, Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων, Μορφολογία, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής.

Την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων μπορούν να την πληροφορηθούν στο σχολείο.

Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να  υποβάλουν σχετική αίτηση στο σχολείο μέχρι την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου.

katar1

 

 

 

Τέταρτη συνάντηση Erasmus+ μαθητών και καθηγητών

στη Nisa της Πορτογαλίας από 13- 20 Ιανουαρίου 2019

 

Από τις 13 έως τις 20 Ιανουαρίου 2019 στη Nisa της Πορτογαλίας πραγματοποιήθηκε η τέταρτη συνάντηση μαθητών και καθηγητών των πέντε  σχολείων της Ευρώπης, που συνεργάζονται τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018–2019 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus + Δράση KA2 Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Ceci nest pas une école, cest mon école! Αυτό δεν είναι ένα σχολείο, είναι το δικό μου σχολείο!». Από το Μουσικό Σχολείο Άρτας συμμετείχαν τέσσερις μαθητές της Α΄ ΄Λυκείου και τέσσερις καθηγήτριες.

Oι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές φτάσαμε την Κυριακή το μεσημέρι στη  Nisa, όπου μας υποδέχθηκε η υπεύθυνη καθηγήτρια του σχολείου «Agrupamento de Escolas de Nisa», καθώς και οι οικογένειες των πορτογάλων μαθητών.

Τη Δευτέρα, 14.01.19 το πρωί πραγματοποιήθηκε μια μικρή τελετή υποδοχής από τους πορτογάλους μαθητές, καθηγητές και το Διευθυντή του σχολείου, ο οποίος στο καλωσόρισμά του μίλησε για τις θετικές πλευρές του προγράμματος Erasmus plus, ευχήθηκε μια ενδιαφέρουσα, γεμάτη εμπειρίες εβδομάδα στο σχολείο τους και ευχάριστη παραμονή στην πόλη τους. Στη συνέχεια έγινε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου από τους πορτογάλους μαθητές και ακολούθησε η παρουσίαση του προγράμματος δραστηριοτήτων της εβδομάδας. Ακολούθησε ξενάγηση στην πόλη και επίσκεψη στο Δημαρχείο, όπου η αντιδήμαρχος παιδείας μας καλωσόρισε και παρουσίασε την πόλη της Nisa και τις δραστηριότητες των κατοίκων της.

Μετά το μεσημεριανό διάλειμμα, επιστρέψαμε στο σχολείο και συμμετείχαμε σε δημιουργικό εργαστήριο με στόχο τη δημιουργία μιας τοιχογραφίας με βασικό υλικό τα πλακάκια, χαρακτηριστικό της διακόσμησης της περιοχής. Κάθε μαθητής και καθηγητής ζωγράφισε, στο κεραμικό πλακάκι που του δόθηκε, ένα σχέδιο αντιπροσωπευτικό της πόλης ή της χώρας του. Στη συνέχεια τα κεραμικά πλακάκια ψήθηκαν. Η τοιχογραφία που θα δημιουργηθεί με τα σχέδια όλων των μαθητών θα διακοσμεί μελλοντικά έναν τοίχο του σχολείου. Τέλος, ετοιμάσαμε στην είσοδο του σχολείου την έκθεση των φωτογραφιών των πέντε πόλεων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, τις οποίες τράβηξαν το προηγούμενο διάστημα οι μαθητές μας. Η πρώτη μέρα ολοκληρώθηκε με ένα απολαυστικό δείπνο στο σπίτι της υποδιευθύντριας του σχολείου με φαγητά που είχαν φέρει όλοι οι μαθητές και καθηγητές από την χώρα τους.

Την Τρίτη, 15.01.19 το πρωί μαθητές και καθηγητές αναχωρήσαμε από το σχολείο για τη Σίντρα, μια πόλη στην ευρύτερη περιοχή της Λισαβόνας, η οποία κατά την διάρκεια του 19ου αιώνα υπήρξε το πρώτο κέντρο της ευρωπαϊκής Ρομαντικής αρχιτεκτονικής και έχει χαρακτηριστεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από την UNESCO. Επισκεφθήκαμε το Palacio da Pena, το οποίο βρίσκεται μέσα στο δάσος Parque da Pena, ένα δάσος πανέμορφο, γεμάτο με τοπικά και εξωτικά δέντρα, που δημιουργήθηκε κατόπιν παραγγελίας του Φερδινάνδου του Β’ το 1869. Ο Φερδινάνδος Β΄ μετέτρεψε ένα ερειπωμένο μοναστήρι σε ένα κάστρο, με την χρήση γοτθικών, αιγυπτιακών, μαυριτανικών και αναγεννησιακών στοιχείων. Έτσι, το Palacio da Pena αποτελεί μια αποτύπωση του πολιτισμού της Πορτογαλίας, Υπήρξε θερινό ανάκτορο των Πορτογάλων βασιλιάδων και μοιάζει να είναι βγαλμένο από τα παραμύθια με όμορφα ζωηρά χρώματα και εντυπωσιακούς σχηματισμούς.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη συνοικία Μπελέμ της Λισαβόνας, όπου δεσπόζει ο Πύργος της Μπελέμ (Torre de Belém) κατασκευασμένος το 16ο αιώνα για να προστατεύσει τη Λισαβόνα από επίδοξους επιδρομείς, ένα από τα πιο εμβληματικά μνημεία της πορτογαλικής πρωτεύουσας, ένα σύμβολο της Εποχής των Ανακαλύψεων. Από το σημείο αυτό αναχώρησαν πολλοί εξερευνητές για τις περιπετειώδεις θαλάσσιες ανακαλύψεις τους, ενώ για πολλούς ναυτικούς ήταν η τελευταία εικόνα που έβλεπαν από την πατρίδα τους. Το περίτεχνο αυτό παρατηρητήριο-φρούριο χτίστηκε το 1515 και ανήκει στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.

 Εκεί που ο ποταμός Τάγος συναντά τον Ατλαντικό ωκεανό και σε κοντινή απόσταση από τον πύργο της Μπελέμ θαυμάσαμε το τεράστιο μνημείο που ορθώνεται προς τιμήν των πορτογάλων θαλασσοπόρων, το Μνημείο των Ανακαλύψεων (Padrão dos Descobrimentos). Έχει σχήμα καραβέλας, στην πλώρη της οποίας στέκει ο Ερρίκος ο Θαλασσοπόρος, ύψος 56 μέτρα και στις δύο πλευρές υπάρχουν 33 πέτρινα αγάλματα των Πορτογάλων εξερευνητών, χαρτογράφων, καλλιτεχνών, επιστημόνων και ιεραποστόλων, που συνδέονται με την Εποχή των Ανακαλύψεων.

Την Τετάρτη, 16.01.19 το πρωί μαθητές και καθηγητές με οδηγό ένα φωτογράφο περιηγηθήκαμε στους δρόμους και το κάστρο της πόλης Ares και στη Nisa και αποτυπώσαμε με τη δική μας ματιά τις ομορφιές της φύσης, των σπιτιών, του κάστρου και των ανθρώπων της περιοχής. Το εργαστήριο της φωτογραφίας που ετοίμασαν οι καθηγητές του πορτογαλικού σχολείου ήταν πραγματικά διαφορετικό και εντυπωσιακό, καθώς πραγματοποιήθηκε στο δρόμο, πάντα με την καθοδήγηση του φωτογράφου. Μετά από το μεσημεριανό διάλειμμα επιστρέψαμε στο σχολείο για την επιλογή των φωτογραφιών που θα έπαιρναν μέρος στο διαγωνισμό της τελευταίας μέρας. Κάθε δυάδα συμμετεχόντων μαθητών επέλεξε τις 4 καλύτερες φωτογραφίες της και τις παρέδωσε στην επιτροπή του διαγωνισμού. Τέλος, επισκεφθήκαμε το Μουσείο κεραμικής και κεντημάτων της Nisa και γνωρίσαμε τις δύο παραδοσιακές λαϊκές τέχνες.

Την Πέμπτη, 17.01.19 αναχωρήσαμε από το σχολείο για την Κοϊμπρα, μια γραφική φοιτητούπολη με ξεχωριστή μεσαιωνική ατμόσφαιρα. Επισκεφθήκαμε το πανεπιστήμιό της, ένα από τα παλαιότερα πανεπιστήμια όλης της Ευρώπης, το οποίο ιδρύθηκε το 1290 με την εντυπωσιακή βιβλιοθήκη Joanina σε στυλ μπαρόκ  χτισμένη τον 18ο αιώνα.

Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε  στο πάρκο Portugal dos Pequenitos, ένα χώρο αφιερωμένο στην ιστορία της Πορτογαλίας, με μικροσκοπικά τυπικά πορτογαλικά κτήρια, σπίτια και μνημεία καθώς και αναπαραστάσεις οικισμάτων από τις πρώην πορτογαλικές αποικίες.

Είχαμε επίσης την ευκαιρία να απολαύσουμε στο Fado ao Centro μια μοναδική παράσταση με τα παραδοσιακά τραγούδια φάντο της Κοΐμπρα, που προέρχονται από τις ακαδημαϊκές παραδόσεις του πανεπιστημίου της πόλης και τραγουδιούνται μόνο από άνδρες,  ντυμένους στα μαύρα, καθώς είναι το παραδοσιακό ακαδημαϊκό ένδυμα.

Την Παρασκευή, 23.11.018, το πρωί μαθητές και καθηγητές παρακολουθήσαμε την παρουσίαση του πορτογαλικού εκπαιδευτικού συστήματος, της δομής και της λειτουργίας του σχολείου. Τέλος, ολοκληρώθηκε το δημιουργικό εργαστήριο και αποκαλύφθηκε η τοιχογραφία με τα κεραμικά πλακάκια που δημιούργησαν οι μαθητές και κέρδισε τις εντυπώσεις όλων μας. Επίσης, πραγματοποιήθηκε η έκθεση των φωτογραφιών των μαθητών και επελέγη η καλύτερη φωτογραφία. Το απόγευμα δοκιμάσαμε τις ικανότητές μας στην ιππασία και απολαύσαμε μια μικρή βόλτα με άλογα. Το βράδυ πραγματοποιήθηκε αποχαιρετιστήρια γιορτή μαθητών και καθηγητών. Οι μαθητές σε ρόλο D.J ανέλαβαν τη διασκέδασή μας Ήταν μια πολύ ευχάριστη βραδιά με πολύ χορό, κέφι, φαγητό και φυσικά συγκίνηση για τον επερχόμενο αποχαιρετισμό

Το Σάββατο, 24.11.18 το ταξίδι στην Πορτογαλία ολοκληρώθηκε με μια ξενάγηση στο κέντρο της Λισαβόνας. Μαθητές και καθηγητές περπατήσαμε στην οδό Rua Augusta, θαυμάσαμε εντυπωσιακές προσόψεις κτιρίων με τα χαρακτηριστικά azulejos (κεραμικά πλακάκια), την Αψίδα του Θριάμβου, το Santa Justa Elevator, τη μεγαλοπρεπή Praça do Comércio (Πλατεία Εμπορίου) τη μεγαλύτερη πλατεία της Λισαβόνας που «βρέχεται» από τον Τάγο ποταμό, το γραφικό τραμ, καθώς και τη γραφική γειτονιά Alfama, ενώ δεν παραλείψαμε να δοκιμάσουμε τα περίφημα Pastéis de Nata!. Πήραμε μια μικρή γεύση από τη Λισαβόνα που σίγουρα αποτελεί ερέθισμα να την επισκεφθούμε ξανά.

Θα θέλαμε να συγχαρούμε και να ευχαριστήσουμε τους μαθητές μας για την άψογη συνεργασία, το ενδιαφέρον και την προθυμία να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος.

Δείτε εικόνες στο blog του σχολείου.

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί

Poupard Nathalie

Πρέντζα Άννα

Τόλη Γεωργία

Τσώλα Αικατερίνη